Jag arbetar med forntida teknik i eget skapande. Mestadels sten, både forntida men även nutida. Jag har en förkärlek till alla epoker av stenålder och förtjust i teknik och mekanik som bronsåldern gav. Jag tillverkar pilspetsar i flinta eller obsidian som jag infattar antingen i skinn eller silver. Jag tillverkar också kokkärl , oftast från Ertebölle kulturen. som vi i dag kan använda som ampel eller krukor och dessa är i stengods. De tål utomhus vädret året runt eftersom jag magrar med skörbränt ben eller sten.
Jag utgår mycket från symbolspråk iform av hällristningar samt runskrift i mina utsmyckningar i alla tre hantverk jag arbetar med : Stengods, sten och silversmide. Jag blandar råmaterial. Ett hänge med en slipad cabochonsten infattat i silver kan ha sin halsring i hampafibrer och eller skinn. En ampel kan ha handslagen hampa i sin upphängning med detaljer av slipat horn med runor på t ex. Vissa verktyg som svanhals till ringar , städ, vals och tandläkarborr använder jag i smidet men kör för hand så långt jag kan. Keramiken drejas inte utan arbetas för hand likväl pilspetsar eller andra verktyg i flinta m.fl. mineral.
I keramikens utsmyckning använder jag flinta, benbitar, egen nagel ( fanns en tid för det också ) kvistar m.m. från naturen som verktg för mönster.
Työskentelen muinaisella tekniikalla omassa luomuksessani. Pääosin kiveä, sekä muinaista että nykyaikaista. Pidän kaikista kivikauden aikakausista ja pidän pronssikauden tarjoamasta tekniikasta ja mekaniikasta. Teen piikivistä tai obsidiaanista nuolenkärkiä, jotka kehystän joko nahalla tai hopealla. Teen myös astioita, yleensä Ertebölle-kulttuurista. joita voimme nykyään käyttää lamppuina tai ruukkuina, ja nämä ovat kivitavaraa. Ne kestävät säätä ulkona ympäri vuoden, koska olen laiha ja hauraita luita tai kiviä. Lähden paljon symbolisesta kielestä kivikaiverrusten ja riimukirjoituksen muodossa koristeissani kaikissa kolmessa käsityössäni: kivitavara, kivi ja hopeaseppä. Sekoitan raaka-aineita. Riipuksen, jossa on kiillotettu hopeasarja, kaularengas voi olla hamppukuitua ja/tai nahkaa. Valaisimen ripustuksessa voi olla käsintehtyä hamppua, jossa on yksityiskohtia hiotun torven riimuilla mm. Joitakin työkaluja, kuten hanhenkaula renkaille, alasin, tela ja hammaspora, käytän takomisessa, mutta käytän käsin niin pitkälle kuin pystyn. Keramiikkaa ei sorvata, vaan ne työstetään käsin sekä nuolenkärkillä tai muilla työkaluilla piikivissä ja muissa. mineraali. Keramiikan koristelussa käytän piikiviä, luunpalasia, omaa kynttäni (sillekin oli aikaa) oksia jne. luonnosta kuvioiden työkaluna.