Arbetet med ett verk börjar redan då jag bereder duken. Jag målar med benlim på bomullstyget, tillsätter småningom pigment i lager. I nästa skede övergår jag till tempera och jobbar fort. Strecken och formerna hittar sina platser. Den färgade duken är en del av verket. Till sist övergår jag till linolja och pigment och lägger till tunna lager, om det krävs.
Emellanåt arbetar jag med lera och njuter av de överraskningar som glaceringen erbjuder. Att hitta ett samband mellan dessa olika element är en dialog som pågår inom mig och som håller processen igång.
Teoksen tekeminen alkaa jo pohjustusvaiheessa. Maalaan luuliimalla puuvillakangasta, pikkuhiljaa lisäten pigmenttiä sen kerroksiin, maalauksen seuraavassa vaiheessa siirryn tempera-maalaukseen ja työskentelen nopeasti, viivat muodot hakevat työn sujuessa paikkansa orgaanisesti. Värjätty kangas on osa teosta pyrin käyttämään sitä osana teoksen maailmaa, en peittämään sitä Lopuksi siirryn pellavaöljyyn ja pigmentteihin, tutkin teoksen maailmaa lisäten sinne ohuita kerroksia, jos tekeminen sitä vaatii.Toisinaan tartun saveen ja nautin lasittamisen arvaamattomuudesta ja sen minulle vieraammasta maailmasta, kuinka löytää yhteys näiden teoksien ja elementtien välille, on tekemiseni sisällä elävää vuoropuhelua, joka ylläpitää jatkuvaa prosessia.